Vezetői kompetencia felmérés

Elengedhetetlen, hogy egy jó vezető, megfelelően felkészül, fejlett vezetői kompetenciákkal rendelkező személy legyen, aki képes arra, hogy mindig a legjobb döntést hozza meg. Vezetői kompetencia felmérés elvégzése minden olyan vezető, vagy leendő vezető számára fontos, aki tisztában szeretne lenni azzal, hogy milyen területeken érdemes fejlődnie a nagyobb hatékonyság érdekében.

Egy kutatás eredményei szerint a siker csak 15%-ban függ a szaktudástól és 85%-ban a személyes kapcsolatok terén nyújtott „jó teljesítménytől”, vagyis a magas szintű személyes kompetenciáktól. Ezek a kompetenciák fejleszthetők abban az esetben, ha tudjuk, hogy mit fejlesszünk.

Vezetői kompetenciák

Egy cég ügyvezetője, vezetője, vagy akár a középvezetők esetében is kiemelt fontossággal bír, hogy fejlett vezetői kompetenciákkal rendelkezzenek, tudják alkalmazni a helyzetfüggő vezetést, vagy hogy emberközpontú, coaching szemléletű vezetői attitűddel dolgozzanak. 

A legtöbb ember nem születik vezetőnek, de a személyes kompetenciákhoz hasonlóan a vezetői kompetenciák is jól fejleszthetők, de ahhoz, hogy tudjuk, mit szükséges fejleszteni, először érdemes vezetői kompetencia felmérést végezni.. 

 

Mik a vezetői kompetenciák?

Sok készség sorolható a vezetői kompetenciákhoz, de ezek általában azok a készségek, amelyek megléte lehetővég teszi a hatékony vezetést, szervezetirányítást. Ide sorolhatjuk például a munkatársakkal való hatékony kommunikáció képességét, vagy a helyzetek gyors átlátását, de például azt is, hogy a vezető mennyire találja meg a hangsúlyt az irányítás és a megengedés, támogatás és az elengedés között.

 

Mit mérünk?

Vezetői stílus és hatékonyság
A MyPro Consulting vezetői kompetencia tesztjeivel felmérjük, hogy a kitöltő milyen módon viselkedik a valóságban is megvalósuló vezetői szituációkban, az ezekre a helyzetekre adott válasz mennyire hatékony. Figyelmet fordítunk arra is, hogy a kitöltő milyen kommunikációs stílust alkalmaz, és milyen esetekben kell a kommunikációjára kiemelt figyelmet fordítani.

Kommunikációs és viselkedési stílus
Szintén felmérjük, hogy milyen vezetői viselkedési stílus jellemző a kitöltőre, ami megmutatja, hogy mik a személyiségében az alapvető erősségek amelyekre építhet, és melyek azok a pontok, amelyekre érdemes odafigyelni, és fejleszteni azokat.

Konfliktuskezelési stratégiák
Megnézzük azt is, hogy a kitöltő konfliktusos és megterhelő kommunikációs helyzetekben milyen konfliktuskezelési stratégiát alkalmaz, vagyis mennyire jellemző rá, hogy a konfliktusokat megfelelően kezeli, és megoldja, vagy inkább fokozza a konfliktusokat, vagy megpróbál elrejtőzni az ilyen helyzetek elől.

Csapatszerepek
A csapatszerepek vizsgálatánál arra adunk választ, hogy a kitöltő mely pozíciókban tud optimális teljesítményt nyújtani, és mik azok a szerepek, amelyekben nem tud hatékony munkát végezni.

 

Hogyan zajlik a vezetői kompetencia felmérés?

1. Személyes megbeszélés arról, hogy miért van szükség a felmérésre

2. Összeállítjuk és eljuttatjuk a felmérésben résztvevő(k) részére a teszteket

3. Válaszok megadása

4. Személyes beszélgetés a résztvevőkkel

5. Adatok elemzése és személyre szóló riport írása

6. Riport átadása a megrendelőnek

7. Tapasztalatok megbeszélése 

 

 

Mikor nem a vezetői kompetencia felmérés a jó megoldás?

Azokban az esetekben, amikor nem az a kérdés, hogy a vezető elég hatékonyan tudja-e vezetni a csapatot, hanem, hogy melyek azok a pontok, amelyek jobban is működhetnének a cégben, javasoljuk komplex szervezeti diagnózis elkészítését. Szervezeti felmérésünk a vezetői kompetencia felérés mellett olyan eszközöket tartalmaz, amelyek megmutatják, hogy mely pontok fejlesztésével érhet el a vállalkozás jobb eredményeket. Szervezeti diagnózis szolgáltatásunkról ide kattintva talál több információt.