Oldal kiválasztása

MIKOR SEGÍT A COACHING?

Felelősségvállalás, hatékonyság, hosszú távú eredmények

Az üzleti coaching hozzáadott értéke minden esetben a vezetői és munkahelyi szerepek tudatosítása, valamint az ellátásukhoz szükséges kompetenciák szükség szerinti fejlesztése. Alapelve, hogy sokkal nagyobb erőforrás és lehetőség rejlik bennünk, mint gondolnánk. A legtöbb olyan élethelyzetben, amikor azt érezzük, hogy elakadtunk, és nem látunk kiutat, a megoldás kulcsa valójában bennünk, a saját erőforrásainkban van. Szükség lehet azonban egy iránytűre ahhoz, hogy megtaláljuk és felszínre hozzuk őket. Ez az iránytű lehet egy coach támogató vezetése, melynek segítségével sokkal személyre szabottabb, ezáltal hatékonyabb megoldásokat találhatunk, mint ha másoknál bevált recepteket próbálnánk alkalmazni a saját speciális helyzetünkre.

Az üzleti coaching elsősorban a vállalatot érintő kihívások kezelésében nyújt támogatást az ügyfél számára. Középpontjában a vállalati és az egyéni, vezetői teljesítmény, az eredményesség és a hatékonyság áll. Emellett a motiváció, a csapatépítés kérdései éppoly fontosak, mint akár a stratégiai, akár a taktikai döntések, vagy a kommunikáció. A leggyakoribb témák ezzel összhangban a vezetői, kommunikációs és motivációs készségek és eszköztár fejlesztése, az időgazdálkodás, delegálás, stresszkezelés hatékonyságának növelése, illetve a munka és a magánélet egyensúlyba hozása. A csoportos, vagy team-coaching módszertana munkahelyi csapatok fejlesztésére alkalmas.

A folyamat

Az üzleti coaching üléseken a fejlesztendő területek feltárását követően az elérendő cél meghatározása, pontosítása következik. A korábbi jó megoldások és a rendelkezésre álló, vagy mozgósítható erőforrások szilárd alapot biztosítanak a lehetőségek feltárásához és mérlegeléséhez. Az üzleti coaching általában a személyre szabott cselekvési tervvel, konkrét feladatokkal, és ezek megvalósításának nyomon követésével zárul. Fény derülhet akár fejlesztendő területekre, képzési igényre, vagy további erőforrások felkutatására is.

A leggyakoribb témák

• Vezetői készségek fejlesztése
• Életpálya és karriertervezés
• Szakmai márkaépítés
• Időmenedzsment
• Delegálás
• Döntéstámogatás
• Konfliktuskezelés
• Kommunikáció és asszertivitás
• Prezentációs készségek fejlesztése
• Motiváció
• Kiégés
• Munka-magánélet egyensúly megteremtése